partners.hupont.hu
Az internet világa (cikkek, érdekességek, programajánlások, beállítási segítségek)
ADSL hibakódok:
Hibakód: 678 (Vistánál 815)
Hibaüzenet: Nincs válasz. Távoli számítógép nem válaszol.
- Ha a modemen az ADSL jelző lámpa villog, vagy nem világít, ellenőrizze az összeköttetést a szürő és a modem illetve a modem és a falból kijövő vezeték között. Ha a központtal fennálló kapcsolatot jelző lámpa nem világít, de a kábelek megfelelően vannak csatlakoztatva, akkor húzza ki a modemet 2-3 másodpercre, majd dugja vissza. Ha minden led világít a modemen, akkor Indítsa újra a modemet, ha ezután sem tud csatlakozni, készítsen új kapcsolódási ikont a Sajátgép/Telefonos Hálózat vagy Vezérlőpult/Hálózati Kapcsolatok ponton belül. D-Link modemnél, a hátulján lévő 3 mm átmérőjű nyílásban elrejtett reset gomb 20-30 mp megnyomásával lehet újraindítani. Ekkor egy szinkronizáció fut le a modem és a központ között. Ha ez mégsem történik meg, hívja a müszaki segítséget.
Hibakód: 691
Hibaüzenet: Hozzáférés megtagadva, mert a felhasználónév és/vagy jelszó érvénytelen.
- Ha rossz felhasználónév vagy jelszó hibaüzenetet kap, ellenőrizze le, hogy a megfelelő adatok vannak e megadva a csatlakozásban. Írja be újból a felhasználónevet és a jelszót. Ha nem sikerül a csatlakozás hívja a műszaki segítséget.
Hibakód: 769 (Vistánál 814)
Hibaüzenet: A megadott cél nem érhető el, a helyi kapcsolat le van tiltva.
- Ha „a megadott cél nem elérhető” hibaüzenetet kapja Windows XP/2003/ Vista esetén, akkor a hálózati kártya le van tiltva. Engedélyezze, majd próbáljon újracsatlakozni. Ha nem sikerül csatlakozni ellenőrizze a csatlakozást a modem és a hálózati kártya között. Ha a kábel rossz, cserélje ki, ha jó ellenőrizze a hálózati kártyát, telepítse újra. Ha a hálózati kártya rossz, cserélje ki.
Teszt szerver
Az ADSL szolgáltatásával kapcsolatos hibaelhatárolási feladatok gyorsítása érdekében a Magyar Telekom, hálózatában kialakított egy úgynevezett Teszt Szerver környezetet. Ennek az -internetszolgáltatóktól függetlenül működő - szervernek a segítségével az ügyfelek saját gépükről ellenőrizhetik az ADSL kapcsolat Magyar Telekom szakaszának működését. Ha a Szervert nem tudja elérni, akkor a Magyar Telekom hálózatában van a hiba.
A Teszt Szerver elérése kizárólag már működő ADSL hozzáféréssel lehetséges!
Az eléréshez ADSL kapcsolatot kell létesíteni a következő azonosítókkal:
Felhasználónév: adsl@test
Jelszó: test
Az alkalmazást egy internet böngésző segítségével lehet megnyitni, a cím mezőben az alkalmazás IP címét feltüntetve.
Az alkalmazás IP címe: 192.168.9.1